Swift
DEN NYE SWIFT HYBRID
Den køreglade Swift løfter humøret. Selvom den er tungt pakket med fede features, er den let, agil og økonomisk at køre i. Og fra 2020-årgangen har vi gjort Suzukis hybridteknologi til standard i alle modeller med manuelt gear. Her sørger et kompakt hybridsystem for, at du kan køre længere på literen og udlede mindre CO2 - især ved bykørsel.
Swift Hybrid fås med den energieffektive Dualjet-motor med 90 hk eller med Boosterjet turbomotoren, der yder 112 hk. Benzinforbruget ved blandet kørsel iflg. den restriktive WLTP-norm er på hhv. 20,0 km/l og 18,4 km/l, og alle varianter er i energiklasse A+ med en halvårlig ejerafgift på kun 500 kr.


SÅDAN VIRKER DET!
- Suzukis hybrid-teknik er et kompakt system, der består af en lille el-motor, et effektivt 12V lithium-batteri og et avanceret styresystem.
- El-motoren drives af "gratis" strøm, der opsamles på lithium-batteriet, når bilen nedbremses.
- Ved igangsætning og acceleration aflaster el-motoren bilens benzinmotor, så den bruger mindre benzin.
- Genstart af motoren efter automatisk stop foregår lydløst, da det er el-motoren, der starter motoren.
- Du kan følge med i processen på bilens informationsdisplay.
- Systemet er først og fremmest udviklet med tanke på at minimere brændstof-forbruget ved bykørsel, hvor der både er mange igangsætninger og nedbremsninger.