DEN NYE IGNIS HYBRID

Suzuki Ignis er markedets første og eneste mini-SUV. En ægte SUV med høj siddeposition til en overkommelig pris. Og nu får du også Suzukis hybridteknologi med som standard i alle modellerne med manuelt gear. Det kompakte hybrid-system betyder, at du kan køre længere på literen og udlede mindre CO2 - især ved bykørsel.

 

Under motorhjelmen ligger 1,2 Dualjet-motoren med 90 hk, og benzinforbruget ved blandet kørsel er på flotte 19,2 km/l (ny restriktiv WLTP-norm), mens energiklassen er A+ med en halvårlig ejerafgift på kun 500 kr. Du kan også få Ignis Hybrid med AllGrip 4WD-system, og her er forbruget 17,6 km/l og den halvårlige ejerafgift 540 kr.

Hybrid er standard

Motoren er som standard udstyret med Suzukis 12V hybrid-teknik udviklet til at mindske brændstofforbruget især ved bykørsel. Det omfatter en lille el-motor og et højeffektivt lithium-ion-batteri med en kapacitet på 10Ah. 

El-motoren assisterer Dualjet-motoren under den ellers benzinkrævende igangsætning og acceleration og i sekvenser á 30 sekunder. El-motoren fungerer som generator ved nedbremsning og motor-påløb, hvorved batterierne lades op. Endelig virker den også som startmotor ved stop/start, hvilket gør genstart af motoren nærmest lydløs. 

Systemet er både kompakt og let med en samlet vægt på under 10 kg. WLTP-normen ved blandet kørsel er på 19,6 km/l, og jo mere bykørsel du har, desto større er benzinbesparelsen. 

Motortype: 1,2 Dualjet med 4 cylindre
Teknik: DOHC, 16V og VVT
Hybrid: 12V el-motor (50 Nm) og lithium-batteri (10Ah)
Ydelse: 83 hk (61 kW)
Drejningsmoment: 107 Nm
Tophastighed: 165 km/t
0-100 km/t: 12,7 sek
Forbrug v. blandet kørsel: 19,6 km/l (WLTP-norm)
CO2-udslip: 114-116 gram/km (WLTP-norm) 
Energiklasse: A+

Du kan også få Ignis med CVT-automatgear i Active og Adventure variant. Her er forbruget ved blandet kørsel 18,2 km/l. Og med Suzukis 4WD system AllGrip Auto præsterer motoren stadig op til nydelige 18,5 km/l (WLTP-norm).

SÅDAN VIRKER DET!

  • Suzukis hybrid-teknik er et kompakt system, der består af en lille el-motor, et effektivt 12V lithium-batteri og et avanceret styresystem. 
  • El-motoren drives af "gratis" strøm, der opsamles på lithium-batteriet, når bilen nedbremses.
  • Ved igangsætning og acceleration aflaster el-motoren bilens benzinmotor, så den bruger mindre benzin.
  • Genstart af motoren efter automatisk stop foregår lydløst, da det er el-motoren, der starter motoren.
  • Du kan følge med i processen på bilens informationsdisplay.
  • Systemet er først og fremmest udviklet med tanke på at minimere brændstof-forbruget ved bykørsel, hvor der både er mange igangsætninger og nedbremsninger.

Cookies-, GDPR- og privatlivspolitik

Hos os benytter vi cookies til at få et indblik i, hvordan du bruger vores hjemmeside.
Derudover anvender vi cookies til at understøtte markedsføringen af vores services.

Ved at trykke ”Ok, forstået” eller klikke videre på siden accepterer du vores brug af cookies.

Ved at trykke ”Nej tak” vil vi ikke benytte cookies men vær opmærksom på, at det kan påvirke din brugeroplevelse.