Kommer snart: Olsens Fordelsklub
Læs mere
Ranger som opbygningsklar Chassis Cab

              

PRESSEMEDDELELSE - 24 NOVEMBER 2020 10:00

Ford introducerer prisvindende Ranger som opbygningsklar Chassis Cab

 

Ford introducerer for første gang nogensinde Ranger som Chassis Cab-variant. Den nye variant giver masser af opbygningsmuligheder til kunder med behov for skræddersyede løsninger.

Ranger Chassis Cab har et førerhus med chassiskonstruktion, der gør den ideel som donorbil til en bred vifte af opbygninger. Den nye variant har EcoBlue-dieselmotor med optimeret brændstoføkonomi samt firehjulstræk, der er optimeret til at kunne tackle offroaden selv med de tungeste læs og opbygninger.

Kombinationen af køreegenskaber og opbygningsmuligheder gør Ranger Chassis Cab ideel som skræddersyet udrykningskøretøj, slidstærk mesterbil eller noget helt tredje.

Den nye Ranger Chassis Cab er understøttet af over 160 QVM-certificerede opbyggere (Qualified Vehicle Modifier) fordelt på 13 europæiske markeder, herunder 1 QVM-certificeret opbygger i Danmark.

“Vi har udviklet den nye Ranger Chassis Cab til kunder, der har behov for en stærk, terrængående og skræddersyet opbyggerbil. Ranger Chassis Cab er samtidig understøttet af vores netværk af certificerede opbyggere, der sikrer, at kunden kan udføre sit arbejde hvor som helst og når som helst,” udtaler Paul Bynes, Conversions Manager for varebiler hos Ford Europa.

Ideel til opbygning
Ranger Chassis Cab har bladfjedre og flad overflade bagtil, som opbyggere nemt kan arbejde videre på. Det giver en alsidig ramme til opbygning på helt op til 3.270 kg totalvægt (GVM) i alt.

Single Cab-designet giver en maksimal opbyggerlængde på 2.518 mm bag førerhuset. Derudover vil krævende offroad-terræner ikke udgøre et problem for Ranger Chassis Cab, da den har en vadedybde på 800 mm og en frihøjde på 237 mm inden opbygning. Bilen har også kort frontudhæng, der giver en optimeret indfaldsvinkel.

Dertil har Ranger Chassis Cab en anhængervægt på op til 3.500 kg.